Kübra Özdemir Oruç
1 min readJul 5, 2020

ÖĞRETEN YAŞLAR

Her yaşın bir güzelliği var derler ya hani.Bence her yaşın bir öğretisi var.

Toplumda kadınların otuz yaşını dile gelmekten çekindiklerine dair bir yargı olsa da ben bu yaşa vardığımı sevinerek söyleyenlerdenim.Çünkü geriye dönüp baktığımda otuza kadar yaşadıklarım,öğrendiklerim çok derin.Her yaşımda daha farklı biri olma halini seviyorum.Bu farklar hele de anlamlı değişimlere sırt dayadıysa daha çok seviyorum.

İş hayatında, aile hayatında kendimi ham hissettiğim bu yaşımda pişme isteği ile dolup taşıyorum.Kendimi dinlemeyi öğrendiğimden beri sürekli içimde nasıl bir çalışma yapsam,ne öğrenebilirim sorularının almış olması beni bambaşka günlere,deneyimlere sürüklüyor.

Tabi bu deneyimlere sürüklenirken bazen şaşırıyorum,kırılıyorum,güçleniyorum fakat nihayetinde öğreniyorum.Bu yollardan geçip de başka yaşların deneyimlerine kucak açanlara ya da şimdi benimle aynı hissiyatı taşıyanlardan duygularıma eşlik etmesini dilerim.O halde şimdi bir bakalım neler görüyorum neler öğreniyorum.

  • Hayat senin inanarak istediğin şeye kavuşman için fırsatlar yaratır emek kısmını ise sana bırakır.
  • İnce ince işlediğin ve niyetini doğru tuttuğun her fikir gün gelir seni bir yerde bir şekilde yüceltir.
  • Başarıyı yakalamak çok çalışmak gibi gözükse de isabetli işleri planlı çalışmayla yürütmek başarıya giden en sağlam yoldur.
  • Sen parladıkça iş ortamında seni söndürmek isteyenler her zaman olacak fakat sen duyma,takılma,parla ve parlat.
  • Birden fazla çalışma ancak sağlam temelleri olunca birlikte yürütülür diğer türlü ajandan her gün ertelenen ve hiçbiri bitmeyen işlerle dolu olur.
  • Eğer çevrene,ailene,geleceğe katkı sunmak istiyorsan işe kendinden başla.Sendeki güç etrafına ışık olur.
Kübra Özdemir Oruç

Muhasebe ve Fİnansman Öğretmeni | Yaratıcı Drama Eğitmeni | TOBB KGK Proje Komisyonu Başkanı | GAMFED TURKEY Oyunlaştırma Gönüllüsü